محل لوگو

تنش های عصبی باعث افزایش پروتئین های آلزایمر در مغز می گردد ؟؟


تنش های عصبی باعث افزایش پروتئین های آلزایمر در مغز می گردد ؟؟

پرهام جبارزاده

بر اساس مطالعاتی که بر روی موش ها صورت گرفته است ، تنش های عصبی کوتاه مدت می توانند افزایش سریع پروتئین های مرتبط با آلزامر را در مغز بهمراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه زیست شناسی ایران به نقل از نیو ساینتیست تنها طی سه روز استرس ، تا 42 درصد افزایش پروتئین ها در مغز مشاهده شد. این مشاهدات علت این که افراد تحت ناراحتی های روحی و عصبی نسبت به این بیماری مستعدترند را نشان داد. محققین موش های چهار ماهه را به محیط های کوچکی که یک سوم اندازه محفظه های طبیعی بودند ، منتقل کردند. در طی این آزمایش ابزاری بنام " ردیاب میکرو دیالیز " بر روی سر آن ها نصب بود، که بطور تناوبی مایع مغزی را جهت آنالیز استخراج می کرد.

دیوید هولتزمن و همکارانش در دانشگاه واشنگتون در سنت لوییس ، توجه خود را معطوف به یک مولکول خاص کردند: پپتید بتا آمیلوئید. این مولکول در ساخت شبکه و پلاک آمیلوئید که از علائم مشخص آلزایمر است نقش دارد. پیش از این دانشمندان پی برده بودند که مقادیر بالای پپتید بتا آمیلوئید خطر ابتلا به جنون را در انسان افزایش می دهد.

برای ادامه مطلب دانلود فرمایید.


مبلغ قابل پرداخت 21,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 211

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما